Ten opzichte van de Volkswagen Transporter steekt Ford de Transit Custom prijstechnisch vrij hoog in de markt; de VW is leverbaar vanaf 17.900 euro voor de versie met 84 pk. De motorisch vergelijkbare uitvoering met 102 pk (gvw 2.600 kg) kost bij VW vanaf 19.200 euro. Renault zit met de Trafic van 90 pk (2.700 kg gvw) op een basisprijs van 17.590 euro, terwijl de volgende motorversie in hun prijslijst alweer 115 pk heeft en 18.990 euro kost - nog altijd een ronde duizend euro lager dan wat Ford voor hun basismodel vraagt. Mercedes-Benz levert de Vito vanaf 17.990 euro voor een 95 pk-versie met een gvw van 2.500 kg. Verschillen in uitrusting, afmetingen en bijvoorbeeld garantiebepalingen zijn in dit summiere prijsoverzicht uiteraard niet meegerekend.
Ford levert de Transit Custom standaard met veiligheidsvoorzieningen als ESP, Hill Start Assist, Torque Vectoring Control, Roll-over Mitigation, Load Adaptive Control, Trailer Sway Control (bij af-fabriek trekhaak), een bestuurdersairbag en dagrijverlichting. De buitenspiegels hebben een anti-dodehoekfunctie en zijn voorzien van geïntegreerde richtingsaanwijzers. Tevens is de auto voorzien van Ford Easy Fuel (voorkomt verkeerd tanken), Ford Auto-Start-Stop, een dubbele accu en een in hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel. De laadvloer is standaard afgewerkt met een kunststof laadvloer.
Begin september is de persintroductie van Ford's belangrijke nieuwe bestelauto, en zullen we kunnen melden hoe hij rijdt. De auto is per direct te bestellen en arriveert medio november bij de dealers.
(bron: Automobiel Management)