donderdag 31 maart 2016

Renault Master nu als Euro 6

De Renault Master van Renault Trucks is voortaan beschikbaar met een Euro 6-motor. De auto is tevens verkrijgbaar met een op de taak toegespitst pakket.

Als antwoord op de emissienormen doet de nieuwe Master een beroep op het SCR-systeem (Selective Catalytic Reduction). Die technologie gebruikt Renault Trucks al sinds 2009 op alle zware bedrijfswagens. Het SRC-systeem maakt gebruikt van Adblue en door deze injectie in de uitlaatgassen zorgt de katalysator er voor dat de vervuilende uitstoot aanzienlijk wordt teruggedrongen. Het Adblue-reservoir van de Renault Master heeft een inhoud van 22 liter en een actieradius tot 12.000 kilometer. Om verwarring bij het tanken te voorkomen, bevindt dit reservoir zich aan de andere kant dan die van de dieseltank.

Dit nieuwe Master-gamma, dat verkrijgbaar is in versies van 2,8 tot 4,5 ton en met motoren van 110 tot 170 pk, heeft een dubbele homologatie (Euro 6 Light Duty en Euro VI Heavy Duty), zodat ze ook geschikt zijn voor zware carrosserie opbouw zoals bijvoorbeeld een hoogwerker. Renault Trucks levert daarnaast ook complete carrosserieën af fabriek zoals een open- of gesloten laadbak of een kipper.

Er is keuze uit een vijftal ‘branchespecifieke pakketten’ (bouw, pakket en koeriersdienst, geconditioneerd transport, bodybuilder en personenvervoer) met een branchespecifieke uitrusting op maat en voorzieningen die de opbouw van de carrosserie vereenvoudigen. Het pakket voor de bouw biedt opties zoals een bodembescherming onder het chassis en een toerentalregeling voor uitrustingen aangesloten op de PTO zoals een kipper of kraan. De variant voor pakket en koeriersdiensten omvat dan weer opties zoals deuren die 270 graden open kunnen draaien om het laden en lossen te vergemakkelijken. Renault Trucks biedt ook ‘versiepakketten’ die zich richten op de gebruikers van het voertuig en die hen helpen bij hun werk. Voorbeelden daarvan zijn het Vision-pakket, met opties die de zichtbaarheid ten goede komen en het ‘High comfort’-pakket, dat het comfort naar een hoger niveau tilt.
Om het werkcomfort van de bestuurder nog verder te verhogen, kan de nieuwe Renault Master ook worden uitgerust met het Media Nav 2.0-systeem, dat een 7″-touchscreen combineert met een audiosysteem met digitale radio, jack-aansluiting, USB- en Bluetooth-verbinding en handsfree telefoneren. Door simpelweg verbinding te maken met een specifieke website kunnen de kaarten van het systeem worden bijgewerkt. Voor nog meer veiligheid kan de Master ook worden uitgerust met een automatische grootlichtassistent (die overschakelt naar de dimlichten wanneer er op minder dan 600 meter afstand een andere wagen wordt gedetecteerd) en een parkeercamera en parkeersensoren om parkeermanoeuvres veiliger te maken.
Om het brandstofverbruik en de CO2-emissies verder terug te dringen en de prestaties van de wagen te verbeteren, is de Renault Master uitgerust met het Eco Mode-systeem, dat het motorkoppel reduceert om het brandstofverbruik te beperken, en het Stop&Start-systeem dat de motor automatisch afzet wanneer het voertuig stopt voor een verkeerslicht. Hij beschikt ook over de bi-turbotechnologie die een lagedrukturbo en een hogedrukturbo serieel of parallel laat werken om meer koppel te leveren bij lage toerentallen (380 Nm van 1.500 tot 3.000 t/min). Tot slot is de Renault Master uitgerust met het Driver Assist-systeem, dat het ideale schakelmoment aangeeft.
Aangezien de service bij Renault Trucks integraal deel uitmaakt van het voertuig, biedt de Renault Master services aan naar mate van gebruik. De ruime openingstijden van de Renault Trucks-dealers en de 24/7 service dragen hier aan bij.  Daarnaast hebben de dealers de werkplaats voor lichte bedrijfswagens speciaal ingericht om stilstand en onderhoud voor klanten tot een minimum te beperken. Het serviceniveau en de hoogwaardige kwaliteit van Renault Trucks wordt ook doorgevoerd in de Start & Drive-onderhoudscontracten met drie dekkingsniveaus en geoptimaliseerde financieringen en verzekeringen.

(bron: TTM.nl)