donderdag 24 april 2014

Gefco bouwt C4 Grand Picasso om tot luxe bestelauto

Gefco automotive heeft de C4 Grand Picasso omgebouwd tot bestelauto (van) en gepresenteerd op de bedrijfswagendagen van Citroën.

Gefco bouwde de Grand Picasso om tot bestelauto omdat er een ‘representatieve auto ontbrak voor het vervoeren van kwetsbare en kostbare producten', zo meldt men. De C4 Grand Picasso Van heeft de uiterlijke kenmerken van een personenauto maar in de laadruimte is veel veranderd. Er zijn drie deuren en een vlakke laadvloer met toegang tot onder de vloer. De auto voldoet aan alle bestelwageneisen van de belastingdienst. Eigenaren hebben dus bpm-vrijstelling en ze kunnen 28 procent van het aankoopbedrag aftrekken van de belasting.



Accountmanager Piet Versteeg van Gefco heeft de bestelwagen gepresenteerd op de Citroën Bedrijfswagendagen. Wat vooral indruk maakt, is de mooie laadruimte die zonder veel aanpassingen een laadvermogen heeft van 934 kilogram. De auto voldoet zonder veel aanpassingen aan het fiscaal blok."
Gefco Automotive presenteerde een scala aan mogelijkheden voor bedrijfswagendealers. Gefco gaf ook workshops over fiscale voordelen en eisen. Gefco behoort tot de toptien van logistieke groepen van Europa en werkt al zestig jaar samen met producenten van voertuigen en materieel op elk niveau binnen de logistieke keten. Gefco heeft een omzet van vier miljard euro en is in 150 landen actief. Tot in de zomer van 2012 was Gefco een dochteronderneming van PSA Peugeot Citroën maar toen verkocht de in nood verkerende autofabrikant driekwart van Gefco aan het staatsbedrijf OAO Russian Railways.
Gefco Automotive in Oosterhout heeft als doel om zich binnen de B2B-markt onderscheidend op te stellen als full-service partner op het gebied van werkplaatsactiviteiten, auto-opslag en autotransport.


(bron: Automobiel Management)